środa, 10 grudnia 2014

WDiC - Entrelak i PRL

Dobry wieczór,

dzisiaj tak w skrócie.

Co czytam?
Tym razem literatura piękna.
Naprawdę piękna.
Tom listów Sławomira Mrożka i Jana Błońskiego.
Potrafili pisać panowie.
Rzeczywistość PRL widziana spoza granic naszego kraju.
Listy powstawały w latach 1963-1996.
Szczególnie te z pierwszego okresu czyta się rewelacyjnie gdyż obaj panowie przebywali wówczas poza granicami kraju i ich korespondencja nie była cenzurowana.
A cenzura naprawdę potrafiła dokonać cudów z tekstem.
Mam w domu wydanie "Mistrza i Małgorzaty", takie bez cenzury. Ocenzurowany tekst jest tam wydrukowany czerwoną czcionką. Nieprawdopodobne jak zmienia się znaczenie niektórych zdań po wycięciu małego fragmentu...



Co się dzierga?
Skończyłam entrelakowy komin.
UFF!
Pasuje do tylu rzeczy przez te swoje uniwersalne barwy. Fantastycznie.

Co teraz?
Chusta zimowa sie powoli robi.
I drobne choinkowe cudaki, które są częścią mojej pierwszej ROZDAWAJKI .

Takie na przykład:



Miało byc krótko ale gadatliwa jestem.
W znakomitym humorze w dodatku.
Dziecko moje przyjechało na Święta do domu i krząta mi się po kuchni wiec zaraz idę sprawdzić co tam pichci.
Porozmawiam z nią zanim padnie na twarz.
Droga do domu zajeła jej bowiem...30 godzin.
Z Chin by zdążyła dolecieć.
Ale takie bywa zimowe latanie.
Nie wylądowali na Okęciu, samolot został przekierowany do Krakowa.
W związku z czym nie poleciała z Warszawy do Gdańska.
Z Krakowa do Gdańska, zimą, przy dużej mgle "trochę" się jedzie.
Najważniejsze, że już jest.

Pozdrawiam.
I idę do robótek.
Jestem chora- do piątku siedzę w domu (yes, yes, yes!).
Trochę sobie podgonię robotę bo ostatnio brak czasu odbił się na dzierganiu.



29 komentarzy:

  1. Ciekawe to wydanie "Mistrza i Małgorzaty". Dobrze, że czasy cenzury już za nami. Cudaki-sówki są urocze :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Naciesz się dzieckiem i dzierganiem:)
    Mikołajki cudne, reszta też! :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Komin ma fantastyczne kolory, ciągle się nie naumiałam tego wzoru, chociaż kiedyś jeszcze w czasach liceum miałam takie swetry :)
    Chętnie bym przeczytała te ksiażkę, poszukam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Entrelak to w zasadzie bardzo prosty wzór :)
      Szczególnie w wydaniu "na okrągło". Komin dzierga się bardzo łatwo.

      Usuń
  4. Czuć idące święta. Cudne cudaki choinkowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas świątecznie zrobi się jutro. Zaplanowałyśmy pieczenie pierniczków.

      Usuń
  5. Sówki słodkie!
    A Listy też od niedawna mam, tylko kiedy przeczytam? Takie grube. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je sobie czytuję tak po kawałku.
      Ale w zasadzie zawsze czytam kilka książek jednocześnie.

      Sówki szukają nowego domu - zapraszam do rozdawajki :)

      Usuń
  6. Komin jest przepiękny, ale tego się już spodziewałam po poprzednich Twoich wpisach :) Wspaniałe, jesienne kolory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Poprzednik był za szeroki. Ten - mógłby być węższy ale prucia nie będzie. I chyba zostanie taki niezblokowany. Z takiej grubszej włóczki jaką jest Magic- gotowy wyrób jest tali przestrzenny. Podoba mi się.

      Usuń
  7. Miłego dziergania i kurowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne cudaki:-) Komin bajecznie kolorowy. Duzo zdrówka dla Ciebie Wiolu. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiolu cudaki wszystkie cudne, najbardziej zauroczyły mnie sówki :)Komi super-niesamowite te barwy.
    A jak tam kamizelka ?
    Książka na pewno ciekawa,ale ja niestety.......chyba za głupiutka jestem na takie mądrości :(Za to w nowym roku może wróci wspomnie czar i zacznę wieczory z Musierowicz?
    Cieszę się,że masz Marcię w domu,ale smutno mi,że tak się rozchorowałaś biedulko.Jedyny plus,że masz wolne,wykurujesz się i odpoczniesz.
    Zdrówka życzę Wiolu -Miri :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamizelka właśnie wylądowała na stole. Muszę policzyć rzędy bo mi się coś pomieszało.
      Może dzisiaj nareszcie ja skończę :)

      Chociaż ja tak nie do końca bez pracy. Wczoraj robiłam parę rzeczy z domu. Dzisiaj tez zaraz zajrzę do służbowej skrzynki.
      I ani się obejrzę kiedy będzie wieczór.
      Czas zmyka nieprawdopodobnie.

      Usuń
  10. Komin rewelacyjny - uwielbiam takie kolorowe dodatki do zimowych kurtek i płaszczy :-)
    Ozdoby na choinkę wspaniałe :-)
    Dużo zdrowia Ci życzę.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu :) Ja też kocham szale, szaliki, szaliczki, chusty, kominy...

      Usuń
  11. Piękny komin :) Był inspiracją dla mojego :))) Zdrowiej szybko (albo i nie, bo rozumiem, że L4 cieszy? ;D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mojego "się robią" rękawiczki. Znaczy kiedy "się" wydobrzeje to je udzierga. Na razie jakoś czuję awersje do drutów 2,5...

      Usuń
  12. Śliczne choinkowe zawieszki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję bardzo :) Zapraszam do rozdawajkowej zabawy - są do wzięcia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Życzę dużo zdrówka a prace są piękne:) Zwłaszcza te fajne cudaki na choinkę nigdy takich nie miałam:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam entrelac i podoba mi się chyba w każdym możliwym wydani - to jedna z tych technik, które są proste i zachwycające jednocześnie! Komin na pewno będzie Ci dobrze służył!

    OdpowiedzUsuń
  16. Komin jest przepiękny! No i już wiem, czym jest entrelak :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piekny komin. Jak ja nienawidzę zimowych jazd we mgle, ble.

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczny komin :) A cudaki są już całkiem przecudne! Współczuję córce takiej podróży do domu... 30 godzin w drodze... to może naprawdę zmęczyć...

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tutaj trafiłaś/-eś. Będzie mi jeszcze bardziej miło gdy zamieścisz jakiś komentarz.