czwartek, 9 lutego 2017

WDiC Tresowane pchły i nowa chusta

Środa, dawno nie przyznawałam się do lektur... a na drutach rośnie asymetryczna chusta

Znużyło mnie ciut wykonywanie lalek. Muszę przemyśleć trochę kwestii technicznych dotyczących włosów drugiej lali.
Odłożyłam więc jedną i drugą do walizki i zabrałam się za rękodzieło "dorosłe".

Robi się chusta. Włóczka to moje ulubione Malabrigo Sock.
Kształt będzie ciut inny niż zazwyczaj, trójkąt ale nieregularny.
Napotkałam oczywiście problem techniczny. Włóczka jest cienka i zwija mi się brzeg, pomimo rzędów zrobionych ściegiem francuskim. Blokowanie oczywiście rozprostuje moją chustę ale jesteśmy w Irlandii. Mokro tu i blokowanie niezbyt długo utrzymuje chustę w pożądanym kształcie. Muszę to przemyśleć, może po prostu pora na szal lub chustę robioną przy pomocy szydełka.

Przy okazji spokojnego dziergania z dość cienkiej nitki, słucha się audiobook na zmianę z Anną Marią Jopek i Renatą Przemyk.
Anna Maria Jopek i płyta "Minione", z bardzo przyjemnie brzmiącymi starymi tangami.
Renata Przemyk natomiast z mało znanymi kawałkami Leonarda Cohena.

Audiobook to nowa książka Leonie Swann "Krocząc w ciemności".
Leoni Swann pojawiała się już kiedyś na moim blogu za sprawą książki "Sprawiedliwość owiec" i "Tryumf owiec".
"Krocząc w ciemności" to książka zupełnie inna, zwierzęta nie są w niej głównymi bohaterami. Chociaż pojawiają się, nie powiem. Mamy psa i ...tresowane pchły. I magię. Tak się jakoś składa, że ja bardzo lubię magiczne powieści. Ta zapowiada się naprawdę intrygująco. Jeżeli jest tu Ktoś, kto lubi magiczne klimaty, Alicję w Krainie Czarów, to chyba spodoba mu się ta pozycja :)



3 komentarze:

  1. oj... zaintrygowałaś mnie tą chustą ;o) będę z niecierpliwością na nią czekała ;o)
    Pozdrawiam serdecznie :o)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo słusznie,że dziergasz coś dla siebie, w dodatku w cudnym zielonym kolorze.Dziewiarki kochają audiobooki!!!! Ja też!Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Początek wygląda zachęcająco, jestem bardzo ciekawa dalszego ciągu chusty. A audiobooki to dla dziewiarki niezbędnik, skraca godziny dziergania. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tutaj trafiłaś/-eś. Będzie mi jeszcze bardziej miło gdy zamieścisz jakiś komentarz.